Paylaşacak tecrübemiz, söyleyecek sözümüz var

ELLİYİZ

50 yaş ve üstü kadın, erkek, emekli, çalışan, EYT’ li ,bekar, evli her kesimden bizlerin paylaşım platformu

Tuna Nehri Gezisi 3. Bölüm

tarafından | Oca 20, 2023 | Gezi | 0 yorum

Böylelikle Budapeşte’de yarılamış olduğumuz gezimizin dönüş kısmına başladık. Biz Estergon turuna iştirak edeceğimizden gemiden ayrılarak, otobüs ile Estergon’a doğru ilerlerken, gemi de nehir üzerinden yola koyuldu. Bu tur içeriğine göre de gidiş yolu üzerinde tarihi oldukça eski bir köyde mola vererek (alışveriş de yaptıracak şekilde), takiben, önce Visegrad (Vişegrad olarak da duymuşuzdur) kalesine ziyaret yapıldı ki, Tuna nehrini fevkalade kontrol eden stratejik bir nokta.

Visegrad

Sonrasında da Estergon’a gelindi. Ancak Estergon’a geldiğimizde Kale ziyaret saatlerine göre kapalıydı. Kilisesi gezildi. Turun Türk katılımcıları olarak bu durumdan hoşnut kalmadık tabiatıyla. Estergon kalesinden hâkim manzara, kalenin de bulunduğu stratejik konum hakkında önemli bir fikir veriyor. Estergon’u karşı sahile bağlayan köprü aslında Macaristan ile Slovakya’yı birbirine bağlıyor, zira karşı sahil Slovakya.

Estergon kalesi

Tuna nehri boyunca ilerleyen gemimizle Estergon limanında tekrar buluşarak yolumuza devam ettik.

Ertesi gün durağımız; Bratislava. Bilseniz ne çok sevdik. Çok şirin, samimi atmosferi ile Orta Avrupa havasını daha ilk adımlarımızda bize sunma cömertliğini gösteren diğer bir başkent artık. Ziyaret ettiğimiz tüm şehir ve kasabaların ortak özelliğini söyleyeyim mi?
Çok temiz! Neye göre? Maalesef yaşadığımız yere göre…

Bratislava’da yarım gün kadar kaldık. Şehrin merkezi limana zaten çok yakın idi. Tatlı bir yürüyüş edasında aslında bu şehre doyamadık. Neydi farklı olan? Diğer büyük kentlerde gördüğümüz manzaranın çoğu, zaten içinde yaşadığımız dünyadan benzer karelerdi. Oysa ki, her gün içinde yaşadığımız alışıldık betonarmenin yerine, kendine özgü, korunmuş şehirleşme yapısıyla, samimi kafe ve restoranları ile unutulan sosyalleşmenin tatlı ipuçlarını veren sokaklarıyla bizi etkiledi.

Bratislava

Ayrıca bu şehre tekrar gelmek keyifli olurdu, bunu anladık.

Bratislava Kalesi ve nehirden şehir manzarası

Bratislava’dan sonra, Avusturya’nın Linz şehrine doğru ilerlemeye başladık. Bazen şehirden şehire intikaller geceye denk geldiğinden, nehrin atmosferi ile fazla içli dışlı olamamıştık. Bu kez gündüz zamanına denk gelen kısımlarında bir ara, nehrin daraldığı bir bölgeden de geçtik. Hafiften iklimin de Avusturya’ya geri dönüşte değişimini hissettik

Tuna Nehri

Bazı anlarda gördüğümüz yapıların şekli, kremalı pasta gibiydi.

Pasta gibi Evler

Öğlene doğru Linz şehrine vardık. Linz’i beğendin mi diye sorsalar, hiç fikrim yok. Zira aklımız bambaşka bir yerdeydi. Hani şu gidemediğimiz Almanya içi, tek ülke, 4 nehir turu vardı ya (hayatımız slogan)? Orada göremeyecek olduklarımıza en benzer ve görebileceğimiz tek yer, orta çağ kasabasının korunmuş güzel örneklerinden birisi olan      Çek Cumhuriyetindeki, “Chesky Krumlov”  isimli Dünya miras listesinde yer alan köy idi.

Linz’e varır varmaz, 1-1,5 saatlik mesafede olan “Chesky Krumlov”a götürecek olan tur otobüsüne vakit kaybetmeksizin bindik. Yolda inanılmaz sağanak yağmur geçişleri ile birlikte güneşli, tatlı bir havanın eşliğinde merakla beklediğimiz köyümüze kavuştuk. Tamamı serbest zaman olan gezimizin her anında gerçekten muhteşem bu şirin kasabayı özümsemeye çalıştık.

Chesky Krumlov
Chesky Krumlov

Rehberimizin fazlaca bir şey anlattığını hatırlamıyorum. Ya da belleğimizde fazla bir iz bırakmamış. Daha çok öncesinden dersimizi çalıştığımız şekilde, görebileceğimiz pek çok yerini görerek iyi ki de bu kasabaya gelmişiz dediğimiz ve tüm gezimizin gerçekten de en güzel kilometre taşını oluşturan gününü mutlu bir şekilde Linz’e dönerek tamamladık.

Linz şehrini gezme fırsatımız olamadı. Akşam Gemide “Gala Yemeği” ile birlikte tüm mürettebatın misafirlerine güler yüzle sempati yaparak turun final gecesinde, gemiden ayrılmadan önce de çok güzel bir etki bırakarak, aslında başından sonuna kadar mükemmel bir ev sahipliği yaptıklarını ve müşteri memnuniyetini ne kadar önemsediklerini bir kez daha hatırlatmış oldular. Bu güzel anılarla varış limanımıza geldiğimizde, gemiden ayrılırken, personelin bahşişlerinin yerini bulması için bu kez de biz yarıştık. Memnuniyet %100.

Passau limanından Münih’e geri dönüşümüzde, tur organizasyon firmasının jesti ile karşılaştık. Uçak saatine oldukça fazla bir zaman olması nedeniyle, Münih’in merkezinde 2-3 saat kadar ekstra bir gezi çok iyi geldi. Rehberimiz, Marienplatz merkez olmak üzere 1 saat kadar eşlik ettikten sonra herkes buluşma saatine kadar Münih merkezinin tadını çıkardı.

Münih

Şehir merkezinde görebileceğiniz pek çok popüler mekân mevcut. Rathaus ve altında şimdi restoran olarak kullanılan Ratskeller, Frauenkirche, Hofbrauhaus, bohem alışverişleriniz için Maximillian Strasse, kısa mesafeler içerisinde görebileceğiniz ünlü birkaç popüler mekân olarak sayılabilir.

Sonrasında da havaalanında dönüş için işlemler derken, yurda geri dönüyoruz. Tabi ki, yeni havaalanı; kendi içerisinde 1,5 km mesafe yürüterek, güzel bir oryantasyon ile nasıl bir ortamda yaşadığımızı anında bizlere bir kez daha hatırlatmış oldu.

Son bir güzellik, tur organizasyon firmasının akıllıca düşünmüş olduğu eve kadar transfer hizmetiydi. Hiç olmazsa zahmet çekmeden evinize kadar ulaştırılıp, size, “sadece dinlenmeye geçmeniz” kaldığında; bunun da etkisinin gerçekten olumlu olduğunu görüyorsunuz. Buradan, bu vesile ile tüm tur operatörlüğü yapan firmalara selam olsun.

Sizlerin de keyifli benzer gezilerle, bu gezegende görmeye değer pek çok yeri gezip görüp, bizlere de bir tadım hikayenizden bırakmanız dileğiyle hepinizi sevgi ve saygıyla selamlarız.